På stan med lilsis!

Idag var det stan inplanerad med lilsis, så jag och Lennox gick upp klockan nio.
Jag åt frukost som vanligt framför datan för att sedan göra mina morgon behov innan det var dags för den sedvanliga promenaden. Som var mindre trevlig i detta pisseväder.
Sen var det dags för Lennox att käka frukost och för mig att lägga en make-up, som jag förövrigt fick beröm för av kassörskan på hm=).
Lilsis var snygg som vanligt och vi gjorde barnavdelningen på hm osäker.
Det är jue där mkt av dom snyggaste kläderna finns, lilsis köpte en super söt My little Pony t-shirt och en snobben
t-shirt som även jag köpte, bild längre ner. Jag fick även med mig ett par trosor.
Som vanligt när det är rea plockar hm fram en massa lump, som ser ut att komma direkt från Myrorna.
Förutom på barnavdelningen där vi höll till.



Hade kul som vanligt, förutom på apoteket där mitt temperament fick testas ordentligt. Ärligt talat hade jag lust att hoppa upp på disken och sedan flyga på kärringen bakom den. Jag fick nämligen inte ta ut min medicin, inget recept. Jag höll fast vid att jag inte fått nått vid förra besöket. Medicinen jag ville ta ut är special beställd just för mig, för att jag inte tål laktos. Så bakom disken står mina burkar med MITT namn på, så även om jag visade leg och kärringen kollade i datan om tidigare expidationer så fick jag ingen medicin.
Så fly förbannad jag var och lilsis också, grrrr!
Tillslut gick jag därifrån. När jag sedan kom hem ser jag i medicinlådan att där ligger minsann receptet. Så jag hade skällt ut kärringen helt i onödan. Eller ja hon var seg och allmänt otrevlig så lite förtjänade hon det allt.

                                           303708-92

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0