Det lönar sig...

Att vara hjälpsam.
I fredags hjälpte jag våran granne, som hängde över rullatorn och inte kunde ta sig upp.
Stackars lilla tant, hon hade så ont i kroppen att hon inte kunde gå.
Hjälpte henne så gott jag kunde.
Men det är inte lätt när man är så klen som jag är.
Träningsvärken i vänster armen har precis släppt.
Hursom helst, när jag och Lennox var ute på en kiss förut så kom hon ut genom sin dörr med en twist påse.
- Här får du för att du är så snäll mot mig jämt och tar hand om mig.
Blev jätte överraskad och glad.
Även om jag inte äter godis så har detta gjort hela min dag.
Det är underbart att hjälpa en människa och sedan få en sånn underbar respons.
Ska titta in en sväng hos henne imorrn och se hur hon mår.

image13

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken gullig tant!:) Och snäll du var som hjälpte henne.

2007-10-08 @ 21:45:18
Postat av: Annika

Vilken söt tant :) Kul med ny blogg och hoppas tipset hjälpte lite... Du verkar ju kunna det där nu iaf... Hmm du får nog hjälpa mig nån dag ;P Kramar!

2007-10-08 @ 22:16:55
URL: http://annikafredby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0