Hundträning

Igår när vi var ute hos min familj, passade mamma och jag på att gå ner till grusplanen.
Dagens operation var träna hundmöten.
Sen Lennox blev helt könsmogen har han blivit tok intresserad av andra hundar, speciellt tikar då bör tilläggas.

Vi började med att vi kom och gick emot varandra, så att hundarna passerade tätt brevid varandra.
Det gick galant, Lennox lyssnade på engång på mitt nej och var mest intresserad av godis än Pricken.
Nångång försökte han självklart hälsa, men han lydde bra i allafall.
Sen fick Pricken sitta ner och vi gick runt honom, det gick sådär.
Det var häst-bajs spritt överallt just där vi var, så det var jue självklart mer intressant än både Pricken och mig.

På det stora hela gick det underbart bra, när vi sedan kom hem igen så var det lugn och ro.
Annars är Lennox på Pricken hela tiden, Pricken i sin tur blir grinig och säger ifrån. Lennox fattar inte det och blir ännu mera på och sen blir det stoll-ryck. Men inget sånt, han vek snällt från Prickens sida när jag sa åt honom.
Helt galet underbart, precis så det ska vara.
                      
                          image22         

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad roligt att det gick så bra!=)

2007-10-22 @ 19:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0