Tack mamma för en underbar dag.

Igår hade jag och mamma en mor och dotter dag.
Vi brukar ha det, men nu var det ett tag sedan sist så det var verkligen på tiden.
Mamsen kom tidigt och då begav vi oss genast ut på en promenad med Lennox.
Tyvärr hade vi inte sånn tur med vädret och det kom några skurar.
Släppte Lennox lös på fotbollsplanen, dum idé, han blev så lerig och skitig.
Bara att slänga in honom i duschen när vi kom hem igen.

Sen bar det iväg ner på stan för lite shopping.
Hittade en helt underbar stickad cardigan som fick följa med mig hem.
Sen köpte jag ett nagellack och en hårinpackning, men mer om det i ett annat inlägg.

Då mamma och pappa ska renovera hela köket tog vi en sväng in på Home för att kolla in nya vitvaror.
Gud så mycket snyggt det finns, föll pladaskt för en fläkt för 19.000 kr. Men ni skulle ha sett hur snygg den var.
Cremefärgad i gammeldagsstil, precis som jag gillar det. Priset var lite väl saftigt bara.
Men det kommer bli så snyggt hemma hos mamma o pappa, alla vitvaror kommer vara i rostfritt, så fräscht.
Vi kommer få deras gamla kök *wiee*!
Dom har redan jättefina vita luckor med inskärningar eller vad det heter och dom kommer bli våra.
Sen kommer vi få ta spisen med häll, vi har en såndär gammal spis med fula äckliga plattor. Som är jätte jobbiga att hålla rena och fräscha.

Sen bar det av till Karlskogas nyöppnade resturang, Vietdragon.
Vädigt god mat och fin atmosfär, myspys!
Där satt vi ett bra tag och pratade om allt mellan himmel och jord, som vanligt.
Vi åkte även in en sväng till Degerfors för att besöka en prylbutik som dessvärre slagit igen.
Men vi gick förbi en djuraffär som skulle slå igen och sålde ut allt i hela butiken.
Det var väldigt utplockat men jag fick en fin bok om hundar av mamma, tack så mycket=)


Som vanligt rusade tiden iväg som vanligt när jag och mamsen umgås. Men tiden går snabbt när man har roligt som man brukar säga. Hursom helst hade vi en underbar dag.
Älskar dig mamma!

Kommentarer
Postat av: degerforsare

om ni menar presentbutiken så finns den kvar i degerfors men har bytt lokal. lite längre ner på gatan till höger finns den. :)

2008-08-24 @ 18:16:12
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Den där boken fick jag också, när jag köpte hundmat för någon dag sedan : )

2008-08-25 @ 22:50:30
URL: http://lindaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0