John Rambo!

Har precis sett senaste Rambo filmen och jag är helt lyrisk!
Ögonen står som pingpong bollar i huvudet på mig, vilken film. Lätt årets bästa film utan tvekan, trots att året precis har börjat.
Har alltid älskat Rambo och jag kan lova alla er andra som också alltid gjort det -Ni kommer inte bli besvikna.
Men jag måste dock varna er känsliga tittare, detta är hans blodigaste film och då menar jag blodigaste.
Huvuden och armar flyger, (ja det mesta flyger faktiskt) kroppar sprängs, blodet sprutar.
Det är grymt och rått men samtidigt väldigt berörande och känslosamt.
Handlingen utspelar sig i ett krigs drabbat Burma och allt känns väldigt verkligt. Vi vet jue alla hur grymma människor verkligen kan vara, och detta återspeglas verkligen bra, inget lämnas åt slumpen.
Känns nästan som det är taget direkt ut verkligheten, vilket det på många sätt är tror jag.
 Rambo som dragit sig tillbaka och lever ett lugnt liv i norra Thailand, tar sig an att hjälpa ett gäng med kristna missonärer att ta sig in i grannlandet Burma.
Men allt går inte enligt missonärernas planer och byn dom besöker vandaliserad och dom tas tillfånga.
När nyheter når Rambo har han inget val än att ge sig iväg med en grupp soldater för att rädda dom....mer än det tänker jag inte berätta;)
Behöver jag ens ge mitt betyg för filmen, tror det framgår ganska klart.
Men har ni ändå inte fattat så här kommer det här 5/5 utan tvekan!

image194image195
image196

Kommentarer
Postat av: Samir Troudi

Nu vet jag vad det blir för film ikväll =)
Tack för recensionen.

2008-02-24 @ 14:05:59
URL: http://www.metrobloggen.se/troudi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0