Big decision!

Idag har jag tagit ett stort beslut, ett beslut som kommer göra mig gott.
Har bestämt mig för att fimpa cigaretterna, har dom senaste dagarna känt mig anfådd och fått hjärtklappning när jag rökt. Så det är dags nu, vill inte få KOL som min mormor hade, har varit tillräckligt sjuk i mitt liv.
Visst jag är rädd, snarare livrädd att gå upp i vikt. Alla i min omgivning säger att med min livsstil kommer jag inte göra det. Ringde i allafall till sluta-röka-linjen förut att  få mer information, den trevliga damen jag pratade med sa samma sak och jag fick många bra råd som ska göra det lättare för mig. Hon tyckte att jag ska trappa ner nu för att sedan gå över till nikotinplåster, då jag har högt beroende. Så under en vecka ska jag trappa ner och sen fimpa, hon damen kommer även ringa mig nästa vecka för att se hur det går och stötta mig om det behövs.
Känner mig ovanligt lugn, jag har bestämt mig...det är dags nu.
image115


Som tur är kommer älsklingen också att sluta, känns skönt att vi kommer göra detta tillsammans. Även om dom kommande veckorna kommer vara tuffa och vi kommer nog tjafsa en heldel. Han ska sluta tvärt istället för att trappa ner som jag.

Just nu sitter jag och planerar vad jag ska göra när suget blir som värst. Ska i allafall sätta igång med trä-stegen i köket och göra den fin. Gå ut och busa med Lennox i parken, börja med ngt slags pyssel.
Tror att det kommer hjälpa mig mkt att vara sysselsatt.


Wish me luck!image114

Kommentarer
Postat av: Pia

Duktig du är! Lycka till!:)

2008-01-03 @ 20:45:39
URL: http://piasandberg.blogg.se
Postat av: Annika

Braaa! Lycka till, vet att du klarar det;) Speciellt nu när mannen din också bestämt sig!

2008-01-04 @ 14:32:19
Postat av: Michaela

Lycka till! :D

2008-01-04 @ 14:48:17
Postat av: Tinna

Shit va duktig du e. Tycker d verkar bra att trappa ner, annrs blir d för mkt på en gång.
Med den jävlaranamma du har i dig så klara du detta perfekt.
KRama om

2008-01-04 @ 19:40:39
URL: http://vastkustflikka.blogg.se
Postat av: Malin

Lycka till med sluta-rökandet:)

2008-01-04 @ 23:52:55
URL: http://berlino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0