Magproblem och solarium

Älsklingen och jag är nyligen hemkomna från solariet. Hade nästan glömt hur skönt det var att sola, kände hur hela mig kropp slappnade av och jag njöt i fulla drag...tills det kom en jävla massa fjortisar. Då var det helt plötsligt inte lika lugnt och skönt längre. Kan inte dessa människor prata normalt? eller måste man gapa så att även dom döda hör en? 
Ja tydligen är det så det ska gå till nu för tiden. 
 Försökte fisa lite extra åt dom, haha *ond*. Det måste jue ut i allafall så lika bra att passa på.
Det är inte lätt när man har ont i magen, är svullen så jag ser gravid ut. Not nice at all, men vad gör man?
Har ingen medicin som tar bort svullnaden och kramperna, jävla mage.

På tal om mage, den 7 februari ska jag på tunntarms röntgen. Ser inte fram emot det kan jag säga. Ska via en sond genom näsan få i mig kontrastvätska. Detta framkallar ångest och tankar.
Minns allt för väl sonden jag hade när jag var inlagd, usch vill inte ens tänka på det.
Hursom helst ringde jag till röntgen och frågade om jag kunde få något lugnande, men dom hade inget att ge mig.
What the fuck, det är ett sjukhus ge mig nått så jag blir knockad! Så svårt kan det jue inte vara.
Sköterskan skulle i allafall kolla upp det och ringa tillbaka till mig. Annars får jag ringa min läkare och be honom skriva ut stesolid eller något annat preparat.
 Det fanns även ett annat alternativ och det var att dricka konstrast vätskan. Men då skulle undersökningen ta ca 4 timmar. Så länge vill jag inte vara där och det smakar säkerligen bajs också för den delen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0