Mario Badescu Recensioner.

Mario Badescu är ett av mina favorit märken inom hudvård och använder några produkter dagligen.
Det är inte bara jag som gillar MB, många kändisar likaså: Heidi Klum, Jennifer Aniston, Mischa Barton, P. Diddy, Sharon Stone, Eva Longoria, Kate Moss, Lil' Kim, Michael Douglas, Helena Christensen och många, många fler!
 
Har länge tänkt att recensera en handfull produkter men har inte kommit till skott, förens nu.



 Kera Moisturizer (För torr eller känslig hy.)

Omdöme:
Har använt denna hudkräm i flera månader och den tillhör verkligen kategorin favoriter.
Innehåller återfuktande och lugnande ingredienser som reducerar rodnad och irritation.
Den håller verkligen vad den lovar och mina röda näsvingar är ett minne blott.
Går lätt in i huden och lämpar sig bra under make-up.

Pris: 248 kr, eleven.se

Prisvärd: Den är värd varenda krona, dels för inverkad på min hud och att den är så dryg.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥/5 Toppbetyg!

 Rose Hips Nourishing Oil
(För kombinations, torr eller känslig hy.)

Omdöme: Denna lätta ansiktsolja gjorde verkligen underverk för min hy i vinter.
Hade det inte varit för denna produkt hade jag varit torr och fnasig.
Går lätt in i huden och är otroligt dryg, 2-3 droppar morgon och kväll innan din fuktighetskräm räcker.
En självklar favorit!

Pris: 219 kr, eleven.se

Prisvärd: Den är värd varenda krona, räcker otroligt länge.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥/5 Toppbetyg!

 Azulene Calming Mask (För alla hudtyper.)

Omdöme: Även denna är en toppen produkt som jag inte kan leva utan.
Eftersom den innehåller lugnande azulene, kamomill-extrakt tillsammans med Balsam Peru (en naturlig anti-inflammatorisk ingrediens) lugnar masken irriterad, röd och väldigt känslig hud.
 Vilket passar min hud perfekt och jag blir ren och len som en persika, samtidigt som irritationer blir bättre.

Pris: 226 kr, eleven.se

Prisvärd: Även denna är värd varenda krona, dessutom väldigt dryg.

Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥/5 Toppbetyg!
 Keratoplast Cream Soap (För kombinations, torr eller känslig hy.)

Omdöme: Denna milda, krämiga icke-tvålbaserade cleanser ska ta bort lätt make-up och smuts samtidigt som den lugnar röd, irriterad hy.
Nja det stämmer väl inte riktigt enligt mig.
Har använt denna på morgonen då den inte tar bort ens den lättaste make-upen.
Ingen favorit hos mig, håller inte vad den lovar.

Pris: 140 kr, eleven.se

Prisvärd: Nej det tycker jag inte, men använder man ingen make-up alls så kan det funka.

Betyg: ♥/5 Botten napp!

  Make-up Remover Soap (För alla hudtyper.)

Omdöme: Krämig konsistens och lite underlig doft.
Tar inte heller bort all make-up, speciellt inte kring ögonen.
Biter inte på hård make-up, men funkar okey om man har lite make-up på sig.
Har även märkt när jag följer upp med ansiktsvatten att det är ganska mycket rester av foundation och rouge kvar.

Pris: 140 kr, eleven.se

Prisvärd: Kommer inte att köpa den igen.

Betyg: ♥ ♥/5


Har några till recensioner av Mario Badescus produkter, men som sparar jag till ett annat tillfälle.
Som ni kanske redan märkt så säljs MB bara hos eleven.se.
Är ni intresserade av något av dessa produkter kan ni ta kontakt med dom, dom är mycket generösa med prover.

Kommentarer
Postat av: Annika

Oj vad flitig du varit idag med alla recensioner:) kulkul! Blir sugen på att testa någon produkt, hur luktar dem? är de med parfym? kraaam

2008-06-10 @ 23:01:08
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: neli

Gud va bra att läsa det här :) Just vad jag har letat efter hihi. Tack så mycket!



Jag har en fråga. Min hy är rödflammig på vissa ställen, vetu om Mario Badescus produkter har något som kan hjälpa mot detta? :)

Tacksam för ett svar!

KRAM söt ♥

2010-06-09 @ 21:12:47
URL: http://nelilicious.blogg.se/
Postat av: neli

Gud va bra att läsa det här :) Just vad jag har letat efter hihi. Tack så mycket!



Jag har en fråga. Min hy är rödflammig på vissa ställen, vetu om Mario Badescus produkter har något som kan hjälpa mot detta? :)

Tacksam för ett svar!

KRAM söt ♥

2010-06-09 @ 21:13:21
URL: http://nelilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0