Idiot läkare.

I fredags klockan 10.00 befann jag mig på vårdcentralen för att undersökning av mina leder, trodde jag.
När jag kom in på rummet möttes jag av en dryg läkare som inte alls brydde sig värst mycket om mina problem.
Nej, det han påpekade av mina torra händer och det var dom som var boven i dramat.
Ni förstår kära läsare att pga av mina torra och sprukna händer har jag en inflammation i huden som gått ner till mina leder. Jaha, men hur kommer det sig att jag har ont i andra leder på kroppen da var min första fråga.
Det spydiga svaret jag fick var att jag sökt för mina händer.
Försökte och försökte att få honom att lyssa men inget gensvar. Se till att smörja in händerna så dom ser normala ut så kommer det bli bra igen.

Köpte inte hans såkallade diagnos ett dugg. Ser ut såhär på händerna varje vinter och har aldrig haft sånna här ledproblem. Han undersökte inte ens mina leder, tog inga prover INGENTING!
Och är det nu så att han mot all förmodan har rätt, så borde det jue vara en svår inflammation om den går ända ner i lederna? Och borde man inte medicineras för det?
Är det så här dagens sjukvård fungerar?
Blir så förbannad!

Har mailat till netdoktorn angående mina problem, fick mail igår att mitt mail kommer att skickas till en läkare.
Ska bli väldigt intressant och se vad jag får för svar!

Lederna har varit bättre ett tag nu, men nu när jag slutat att sola solarium (vilket var det enda som lindrade smärtan) har det börjat bli värre igen. Blir så trött, vill bara bli tagen på allvar. Hittar jue faan inte på heller!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej! Har haft samma symtom på mina händer förut och det uppstod nästan bara då det var vinter ute, Kallas köldexem och jag har provat en massa krämer som aldrig hjälpte.. Min chef rekommenderade mig att prova sprita händerna oftare vilket har hjälpt honom då han har haft samma problem som mig.. (Finns att köpa på apoteket fråga bara efter handsprit) Efter några veckor märkte jag en stor skillnad och rodnaden och självsprickorna försvann och nu är mina händer helt "återställda" om du inte redan har fått hjälp så är det något jag föreslår dig prova på :)

2008-03-19 @ 00:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0