Lördag i bilens tecken!

Vi vaknade tidigt i lördags morse (07.30), ingen av oss var speciellt trötta utan gick upp.
Vi hade planerat att åka in till Örebro för att byta däck på bilen, så det var verkligen tur att vi vaknade när vi gjorde. För det enda stället som var öppet stängde klockan tolv.
Så det var bara att äta frukost och ge sig ut med busen i parken enstund innan det bar av.
 Meningen var att vi bara skulle byta framdäck, men dom bakre däcken var inte i sånt bra skick som vi hade trott, så även dom blev bytta mot splitter nya däck. 2500 kronor gick kalaset på, vilket var billigt ändå!
Men det är väl spenderade pengar, inte bra att köra runt på kassa sulor.
 
Efter däck bytet åkte vi till Rusta och sedan till Elgiganten och Micro. Ikea fick vi tyvärr hoppa över då min mensvärk plågade mig rejält. Så vi åkte hem och köpte med utemat och gosade ner oss i soffan framför One tree hill.
Efter maten blev det en promenad med busen och sedan ut till min familj för en liten visit.

Kvällen spenderade vi hemma i soffan kollandes på film, Borderland närmare bestämt.
Helt klart en av dom sjukaste filmer jag nånsin sett. Det blev ännu sjukare när man fick reda på att den var baserad på en sann historia. Ingen film för känsliga människor om jag säger så.

image213

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0