Underbar påskafton!

Vaknade av att solen letade sig in mellan persiennerna, finns det något bättre sätt än att vakna till solsken?
Efter frukosten begav Lennox och jag ut på en underbar promenad, träffade en liten cocker spaniel som vi hälsade på. Lennox skötte sig utmärkt, inget stoj inget bus.
När vi kommit hem från promenaden gjorde jag mig iordning för påskfirandet hemma hos min familj.
Medans vi väntade på mamma och pappa tog vi en tur genom parken och vad mötte vi där?
Jo, en supersöt staff bebis på 12 veckor. Smälte som en klick smör i solsken när den lilla rackaren kom emot oss, finns det något sötare än en liten hundvalp?
Lennox blev överlycklig och busade järnet med valpen, jag och valpens ägare skrattade gott och kom överens om att hålla utkik efter varandra så dom får busa igen.
Nu är vi tre "kamphundar" (som många kallar dom) i området, kul att träffa hundar av samma sort så dom kan få busa av sig lite.
 Precis när hundarna busat färdigt så kom mamma och pappa, och vi begav oss ut på landet.

Pappa och jag gick direkt till baksidan för att röka (ja jag är hemsk) och busa med Lennox.
Han njöt i fulla drag och sprang som en galning efter alla bollar.
303708-233image125303708-232
Efter en fika paus drog vi ut igen, ja det har blivit väldigt mycket motion idag.
Mamma, jag och hundarna gick till skogen så att Lennox skulle få springa lös.
Han älskar verkligen det, fullkomlig lycka, även för mig.
Inkallningen sitter som en smäck och han kommer så duktigt när jag ropar på honom.
Det är verkligen a och o när det kommer till lydnad tycker jag.
 Efter 1.5 timme var vi hemma igen. Lennox hade fått två små sår på benen efter allt kutande och springande i skogen. Så innan vi satte igång med maten tvättade jag rent dom från smuts.

Efter middagen var vi helt slutkörda, mamma och jag spelade lite yatzy innan vi hamnade i soffan.
Där låg vi sen ett bra tag, vi kände oss verkligen helt utpumpade. Men inte Lennox, han kunde verkligen inte komma till ro. Men tillslut somnade, en liten stund i allafall.

Har varit oerhört skönt att umgås med familjen, kändes verkligen som förr tiden. Visst saknade jag älsklingen, känns så tomt utan honom. Men det var ändå skönt att spendera lite kvalitéts tid med mamsen, papsen och lilsis. Brorsan var inte hemma, han hade annat för sig.

Som avslutning bjuder jag på några bilder på min lilla goding, erkänn att han är bra söt;)
303708-239image125303708-236

303708-237image125303708-235

Hoppas att ni alla har haft en lika underbar dag som jag haft, Glad Påsk på er!

Kommentarer
Postat av: KAJSA

Söt hund

2008-03-23 @ 00:14:50
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: Pia

Fiiina lennox!

2008-03-23 @ 07:40:45
URL: http://piasandberg.blogg.se
Postat av: lovisa

aaw va söt hund=)

2008-03-24 @ 19:36:05
URL: http://lovisap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0