Ironman, säger bara en sak...

Helt klart en av dom bästa filmerna jag nånsin sett!
Storslagen och svårslagen, vet knappt vart jag ska börja nånstans.
Men vem gillar inte "hjälte-filmer"?
 Tror att alla människor behöver sånna här rollfigurer, det tar fram det bästa ur oss och ger oss hopp och lycka.
Får oss att önska att det var verklighen inte bara fiction.

Filmen handlar om Tony Stark (tekniskt geni), som är nummer ett i vapentillverkar branschen.
Efter en uppvisning av sitt senaste monster vapen, blir han tillfångatagen av en liga med allt annat än snälla intetioner.
Dom tvingar honom att bygga detta monster vapen, men istället bygger han "Ironman" dräkten för att bryta sig fri.
 Efter denna händelse ändrar Tony helt uppfattning och beslutar sig för att använda sin nya teknologi för att bekämpa ondskan.


Behöver jag ens säga att jag ger denna filmen 5/5.






Ps. Tack mamma för den trevliga biostunden.

Kommentarer
Postat av: Annika

Måste också se den ju!!! Hoppas ni hade det mysigt :) Jag är uppe alldeles för sent, ska upp imorrn bitti och plugga igen. Men näst sista dagen nu iaf! Snart kommer jag hem till dig ;) Sov gott vännen!

2008-05-23 @ 23:48:06
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Louise

Åhh! Jag har inte sett den filmen än, men jag ska absolut göra det! Min Sambo jobbar ju på bion här i sta'n. Han har sett den och han tycker också att jag ska se den! :)

2008-05-24 @ 07:58:17
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
Postat av: Milla

Då får man nog lov att gå och se den filmen. =)



Vad kostar en chipkastrering, eller är det olika kanske..? Verkar ju som ett jättebra alternativ då vi i framtiden ev skulle vilja ha valpar på honom. :)



Ha en riktigt skön dag!

2008-05-24 @ 14:26:56
URL: http://baramittlillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0