Ledsen och besviken.

Idag fick jag verkligen en käftsmäll rakt i ansiktet.
Har arbetstränat på djurkliniken 10 timmar i veckan sen september.
Eva från arbetsförmedlingen kom på uppföljningsmöte imorse kl 09.15.
10 minuter innan hon kom fick jag reda på att jag inte skulle få vara kvar, att detta var min sista dag.
Jag skulle absolut inte ta det personligt, för jag har gjort bra ifrån mig.
Men det är så många som vill komma och praktisera samt att dom inte kommer att behöva anställa någon.
Innan jul fick jag därimot höra att jag skulle få vara kvar så länge jag ville, så ni förstår att detta kom som en käftsmäll.
Jag fick gärna vara kvar en månad till eller tills jag hittar något annan plats att arbetsträna på.

När Eva kom kunde jag inte hålla tårarna tillbaka, kände mig så besviken och nedslagen.
Kunde jag inte fått en förvarning?
Jävligt dåligt måsta jag säga och oproffsigt.
Som älsklingen sa: hade dom vetat något om din livs situation hade dom inte gjort så.
Men grejen är att dom vet att jag mår psykiskt dåligt, hur sjuk jag varit i anorexi och att ätstörningarna fortfarande styr mycket i min vardag.
Även om jag nu inte hade haft mina problem så är det jävligt illa.
I vanliga fall brukar man få veta en tid innan när man gör sin sista dag.

Hursom helst så vet jag att jag gjort ett bra jobb under tiden jag varit där, vilket jag också fått höra.
Hade tagit detta bra, bara jag fått reda på det på ett mer humant och schysst sätt.

Hade velat ha ett ordentligt avslut, där jag kunnat tacka för min tid där med en blomma och lite muffins eller något.
Men det fick jag somsagt inte.

L. gav mig en kram innan jag gick och sa att jag får komma in på en fika när jag mår lite bättre.
Men det kommer jag inte göra...

Kommentarer
Postat av: Sara~Candis

Kan dom verkligen göra så?! Säga hejdå med så kort varsel?! Det tyckte jag var riktigt jävla dåligt gjort av dom, fy fan!

2009-01-29 @ 12:28:18
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Elin

Ungefär samma sak hände ju mig. Dom sa till mig att det var okej att jag inte kom dit om jag inte orkade pga graviditeten osv, men sen hade dom ändå ringt min handledare och sagt att dom ville ha dit någon annan som dom visste kunde komma varje dag..

2009-01-29 @ 14:40:05
URL: http://eliut.blogg.se/
Postat av: Sara

Japp egen salong har det blivit :D Känns hur bra som hellst.. kul att liksom vara den som får "bestämma" :D Fast jag är ju inte den bossiga typen men i alla fall :D

Abslout kan du komma och boka tid :D eller ring före så slipper du åka in i onödan :D 055017415..

Jag och Tobbe har varit tillsammans i 8 månder på lördag :D Tiden går så fort.. men ändå sakta.. känns som om vi varit tillsammans längre.. vi va vänner innnan så vi känner varann väldigt väl. Både som par och kompisar. Min mamma kommer att gifta sig i sommar med sin nya kille. :D De är skit söta :D

Letar för närvarande efter en kisse som kommer att förgylla våran vardag i huset :D Ska ha en röd är det tänkt.. får se om vi hittar någon.. Ska kolla runt på katt hem och blocket. SÅ om du vet någon med en röd kisse som vill bli av med den så vet du vem som vill ha en :D

Annars är det ju min häst som tar upp den mesta tiden när jag inte jobbar.. :D Tränar och tävlar distans och då blir det massa träning.. :D

Kramar

2009-01-29 @ 15:44:17
URL: http://arabianflame.blogg.se.
Postat av: Katta & Doriz

Fy fan så ruttet!!! Men du får förhoppningsvis med dig bra vitsord så du kan söka dig någon annanstans. Inte för att det hjälper just nu. Måste kännas skitjobbigt!

Hoppas du hittar något annat, något ännu bättre!!

2009-01-29 @ 20:18:30
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Annika

NEJ vad ELAKT! Fattar inte hur de kunde göra så!! Du borde absolut ha blivit förvarnad, vet inte ens vad jag ska skriva så arg är jag. Så har de fått dig att bygga upp förhoppningat. Riktigt dålig stil :( Aja vet iaf att du kämpat och gjort ett jättebra jobb vännen! Hoppas på att du hittar en ny, bättre praktikplats att vara på.

Ang påsk så kanske jag kommer hem. Pratar lite om att åka bort och åka skidor/snowboard då men vi se hur det blir. Om jag kommer hem får vi absolut ta och parta lite! Massa kramar!

2009-01-29 @ 20:50:21
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Sara~Candis

Du kanske borde prata med ams och se vad de säger om att de gjort så. Jävligt dålig stil och de ger ju inte dom bra rykte heller!! Lider med dig gums.



Det ordnade upp sig för mig, pratade med chefen och så. Kommer få jobba mer än halvtid och det är ju alltid bättre än ingenting :)

2009-01-29 @ 22:12:24
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har tre stycken Frisörer som hyr stol och en massör som hyr ett rum. :). Så vi är alltså 5 st. :). Ja visst är djuren värda all tid man lägger ner. Visst kan vi göra det, ta igen lite.:). Som du sa det va ju flera år sen vi sågs. Vi umgicks ju massor innan. Kram

2009-01-29 @ 23:56:11
URL: http://arabianflame.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det var riktigt taskigt gjort:-(

Ingen förvarning ens..

verkligen trist!

Hoppas du hittar någon annan stans att arbetsträna och att du ska trivas på det stället!

PS fin blogg du har:-)

kram

2009-01-30 @ 09:45:26
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Karin

Nämen fy va taskigt!

Först säga en sak o sen göra en annan, nä det gillas inte!!!

Tycker jättesynd om dig gumman hoppas du hittar ett annat ställe när du känner dig stark.

Kram K

2009-01-30 @ 20:34:06
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0