Oväntat möte.

I förmiddags var jag och Lennox ute på promenad som vanligt.
Vi gick en runda som vi ofta går, då det alltid är mysigt att få vara nära skogen.
Men just idag mötte vi något som jag fasat för många gånger när vi varit i just skogen.
30-40 meter ifrån oss står en enorm ÄLG!
Det tog inte många sekunder innan mitt hjärta började dunka snabbare och snabbare.
Vände direkt på klacken och gick med väldigt raska steg tillbaka där vi kom ifrån.
Lennox märkte igenting, utan följde snällt efter.
När vi kommit ut en bit på vägen börjar Lennox bli helt stirrig, tittar ner i snön och det är älg-spår överallt.
Min första tanke var:
- Snälla låt det inte stå en älg på denna sidan av skogen också.
Vilket det som tur var inte gjorde.

Har en väldig respekt för älgar, skogen är trots allt deras hem.
Är väl inte direkt vanligt att dom går till attack, men man kan faktiskt aldrig veta.
Då är det bättre att gå därifrån och inte störa deras ro.


Kommentarer
Postat av: elin

det du ska frukta är att din hund, om den inte är van vid djur som kan väcka deras naturliga jaktinstink till liv, att den kan få sig en smäll om den sliter sig och springer direkt på älgen.



men i alla fall, det är det som är charmen med skog, det händer med jämna mellanrum sådant som inte händer på söder



take care

2009-01-25 @ 03:55:44
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0