Veterinär besöket fredag den 13.de

Ja sen uppdatering jag vet, men det har varit fullt upp med badrumms renoveringen. Som jag förövrigt är super nöjd med, bilder kommer under morgondagen.

Hursom helst, i fredags (13.de) var det veterinär besök för våran del.
I vanliga fall är jag inte speciellt vedskeplig, men att åka till vet. just detta datum kändes lite oroväckande.
Tur som var gick allt riktigt bra, dock fick hela klokapseln tas bort även denna gången.
Blev riktigt imponerad på vet.Gunnar som tog mkt bra hand om mitt lilla hjärta.
Till o med sprut-tagningen gick bra. Bör tilläggas att Lennox är extremt sprut rädd. Han förstår direkt när det är sprut-time.
Borttagningen av klokapseln gick snabbt och på mindre än 45 minuter var allt klart och Lennox hade kvicknat till.

Det jobbigaste är faktiskt tiden som är nu. Inga långa promenader och att försöka hålla honom lugnt så han inte slår upp pulpan. Han får heller inte slicka på den, vilket går väldigt bra. Han vet att han inte får och låter helt enkelt bli *stolt*.
Men på det stora hela är han pigg och mår bra. Han äter penicillin och smärtstillande.
Det är konstigt att han inte behövde äta penicillin dom andra gångerna detta hänt.
Men jag tycker att det är bra att han får det nu, pulpan är väldigt utsatt nu innan det börjar växa fram nya klo lager.



Såhär ser det ut just nu, vet att dom övriga klorna är lite långa. Men jag har inte velat hålla på att krångla med den tassen nu. Ser mkt bättre ut än förra gången och det är bara att hoppas att det fortsätter i den riktningen.

Kommentarer
Postat av: Annica

Åh, vad dumt att jag har så dåligt minne. Var inne på att köpa hund för ett par år sedan och hittade då ett märke som tillverkade hund-skor som var både snygga och som var tänkt att vovven skulle ha på sig vid tass-problem... men nu är ju namnet på märket helt bortblåst!

2009-03-15 @ 21:14:26
URL: http://nannica.se
Postat av: Jessika

Usch.. Lennox fossing ser ond ut :-S

Ja, det är så jäkla dåligt! Inte ett pip har jag hört från dom! Nä, nu har jag ju iaf köpt ny telefon.. Hehe.. Så jag skiter i ThePhoneHouse o deras usla försäkring :-D

2009-03-16 @ 08:59:20
URL: http://grooodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0