The incredible hulk

Såkallade hero-movies slår alltid hårt hos mig, så även denna gången.
En underbar känsla bubblar upp inom mig och jag försvinner in i en ny värld, en värld där allt är möjligt.
Kommer på mig själv att vilja ha superkrafter, men vem gör inte det?

Hulken i sig är magnifik, tekologin är grym och till och med regndropparna på Hulkens enorma kropp är vackra.
Edward Norton som spelar Bruce Banner (Hulk) är perfekt i rollen som Hulken.
Även Liv Tyler (Betty) gör en riktigt bra gestaltning som han stora kärlek.
Kan inte låta bli att slås av hennes vackra ansikte, en hy som är som en porslins docka.

Själva storyn tar oss tillbaka till hur det började.
Där Bruce Banner blev självaste Hulken, ett expriment som gick fel.
Han har nu varit på flykt i fem år från Amerikanska staten, när han sedan hittats och "helvetet bryter ut".
 Nya expriment på börjas och Hulken blir inte längre ensam om att vara en grön best.
Man får se några riktigt snygga fighter och man blir varm i hjärtat när Hulken gör allt för att rädda sin käraste Betty.
Skönt att se få se en mjuk sida bland alla muskler, vrål och ilska.

En extremt väl gjort film som är en fröjd för ögat att se.
Spännande, gripande, kärlek och action.
Allt som en hero-movie ska innehålla.
Dessutom dök min favorit Ironman upp i slutet, spännande uppföljare på gång?

Betyget blir:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0