Gårdagens vetrinär besök.

Efter lördagens otursvåg begav vi oss igår till vetrinären för att undersöka Lennox klo.
Som tur var slutade min bror tidigt så han följde med mig, annars hade det aldrig gått. 
 För första gången behövde vi inte vänta utan fick komma in på engång.
Lennox fick en spruta och efter en stund somnade han med huvudet i mitt knä.
När han sovit en stund kom vetrinären och lyfte in honom till ett annat rum.
Han tittade på tassen och gav honom en bedövnings spruta.
Efter det tog han fram en stoor tång och började dra bort det som var kvar av klokapseln.
Nu var det bara själva pulpan kvar, antibiotika lades på och sedan lindades tassen in.
Hela proceduren såg smärtsam ut och jag rös till vid några tillfällen.
 Medans Lennox försökte vakna fick jag plocka fram plånboken.
760 kr gick hela kalaset på, men då var det även en tratt och ett tugg-ben.
Helt klart värt det, då jag inte vill att min bebis ska ha ont.

Gårdagskvällen var fruktansvärd. Lennox mådde inte alls bra och var helt groggy.
Han ville inte äta, inte sova han bara försökte hålla sig vaken.
Han kissade även på sig lite vid ett tillfälle, stackars liten.
Mitt hjärta smärtade verkligen, klarar inte av att se min bebis så plågad.
 
Efter en jobbig kväll och natt mår han nu mycket bättre. Han är mycket tapper när han hoppar runt på sina tre ben.
Ska om en stund ta av bandagen så klon får luftas. Vilket är viktigt så att klon kan börja återhämta sig och det kan bli en ny klo.
Vetrinären berättade om ungefär en vecka kommer lagret kring pulpan vara så hårt att man kan knacka på det.
Nu är det bara att hoppas att han kommer låta bli tassen så han slipper ha tratten på sig, han är livrädd för den.

Här kommer en bild på Lennox klo innan vi var hos vetrinären, är du känslig kolla ej!

image260

image261


Kommentarer
Postat av: Pia

Oojoj, lilla gubben!!! :(

2008-04-01 @ 15:26:16
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

stackars liten.....

2008-04-01 @ 15:33:01
URL: http://me123.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0