Hysteriskt krångel!

Blev inget bloggande igår, var helt enkelt för mycket för min hjärna igår. Ni hade inte förstått ett dugg av mina ord, det hade bara varit osammanhängande svordomar. Ska berätta för er varför.
 Älsklingen var och kollade på bilen i lördags och skulle igentligen köpt den då, men den gick sönder på vägen (var ngt med några packningar). Killen skulle fixa problemet och samtidigt byta kamrem, oljefilter och olja.
Men delarna kom inte på måndagen så igår fick älsklingen köra iväg och hämta sin nya bil.
 Och vad händer tror ni?
Efter en halvtimme stannar bilen, den laddar inte. Han är då mitt ute i ingenstans och killen som han köpte bilen av svarar inte i telefonen. Total panik!
Jag trodde självklart att vi blivit blåsta på våra pengar. Blev totalt utom mig av ilska, jag har jue ett temperament som heter duga. Både älsklingen och jag försökte få tag på killen, men ingen lycka.
Kan ni fatta paniken, det är mitt i natten, min man är mitt ute i ingenstans med en nyköpt bil som inte startar, och det känns som vi spolat ner en massa pengar i toan.
Arg som ett bi tågar jag iväg till Okq8 23.50 och köper cigg, den ciggen den var god den. Och den lugnade mitt sinne. Men jag var fortfarande arg, tyckte min älskling var en dåre som fortfarande ville ha bilen.
Bör tillägga att precis innan han åkte berättade jag att jag hade en dålig känsla i magen, och då händer allt detta.
Jävla oturs bil sa jag säkerligen hundra gånger igår.

Tillslut fick älsklingen tag på killen, som typ fick panik av dåligt samvete. Så vi blev inte blåsta som tur var. Han flyttade över 1000 kr till vårat konto som ska täcka extra bensin, samt en generator som vi nu vet är felet.
Så han är jue verkligen skit-shysst, han kunde jue lika gärna ha skitit i det.

Älsklingen och pappa var och hämtade bilen idag, pappa knackade 3 ggr på generatorn så gick den igång. Så enkelt var det. Men generatorn ska bytas, då den är utsliten. Det är i allafall på väg åt rätt håll nu *hoppas jag*.
Men gårdags kvällen/natten vill jag helst inte tänka på...usch så fruktansvärt det var.

Kommentarer
Postat av: Annika

åh vad jag hatar krånglande bilar!!! Skönt iaf att det ordnade sig! Ses snaaart! Kram

2008-03-05 @ 21:59:42
URL: http://annikafredby.blogg.se
Postat av: Mickan

Kan bara tämka mig vad för svordomar de kom ur dig..hahaha skönt att detlöste sig :) Kram

2008-03-05 @ 23:01:52
URL: http://me123.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0