Chipkastrering

Fick denna kommentar av Kråkfröken. Självklart ska jag svara på dina frågor,

Hej
Har en ettårig bl.ras kille som e hopplös i dessa löptider. Hur har chipkastreringen fungera på din hund? Fungerar det bra eller? Skulle bara vilja höra någon som provat innan jag tar steget. Tacksam för svar.
Vänliga hälsningar
Frk Kråka
P.S Han e en riktig snygging D.S


Svar: Jag kan verkligen rekommendera chipkastrering. Det har funkar hur bra som helst på min lilla gris.
Han har blivit mycket lugnare och mer lyhörd, inte alls lika stressad och blockerad under promenaderna.
Det enda negativa enligt mig är att det tar 4-6 veckor innan full effekt.
Tycker verkligen att detta är ett bra alternativ innan man tar bort "kulorna", då chippet fungerar precis som en "riktig" kastrering. Man kan då se hur hunden blir i ett kastrat tillstånd. Till skillnad från p-sprutan så kan han-hunden inte bli pappa, då spermie produktionen avtar helt. Han har levande spermier kvar upp till 1 månad efteråt - men sen är han steril i ca 6 mån.
Jag är i allafall mycket nöjd och det verkar Lennox också vara.
Lycka till!
Kram//Pernilla

image292

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh men gud, de ska jag berätta för pojkvännen =D verkar ju jättebra. Finns de några bieffekter som du vet om??

2008-08-08 @ 10:19:03
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hejhej!

Läste att du har chipkastrerat din hund

och jag behöver verkligen hjälp.

Jag har just gjort det på min blandras hane på 2 år.

och det är drygt 2 veckor kvar så har det gått 4 veckor. Hur länge tog det för din hund, och hur märkte du att han det hela satte igång?



Var gullig och skriv svaret på min mail! Skulle bli oerhört tacksam



Mvh / Sofia

2011-04-04 @ 01:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0