Nya hudvårdsrutiner.

Har sedan en tid tillbaka bara använt produkter från Exuviance.
Exuviance tog inte bort alla mina problem, men min hy såg mycket bättre ut och jag tålde produkterna.
När dom tog slut kände jag mig lite snål och bytte till andra produkter.
Något jag såhär i efterhand ångrar.
Min hy har återigen börjat krackelera av torrhet och knottrorna har kommit tillbaka.
Samtidigt måste man ibland testa något nytt, det är oftast då man märker om produkterna man använde hjälpte. Som ni vet blir man lite "hemma blind" efter ett tag.

Nåväl, produkterna jag testade var i allafall;
RoC Demaquillage actif.
Denna toner passar utmärkt för torr och känslig hy, den är dessutom alkoholfri (som jag alltid vill ha).
Detta är ingen dålig produkt, den är faktiskt helt okey. Den gör det den ska liksom, men inte så mycket mer.
RoC Calmance Intolerance Repairing Cream .

Detta är ett ansiktskräm som vänder sig till oss med känslig och reaktiv hy som lätt blir röd.
Har använt denna kräm i över 2 veckor och jag märker ingen som helst effekt. Den ska dämpa rodnader, men jag tycker nästan att min hy har blivit ännu rödare. Den återfuktar inte heller tillräckligt och min hy ser krackelerad och fnasig ut.
Kommer inte köpa denna kräm igen!
Reporia svavel och tjärtvål.
Denna tvål ska passa väldigt bra till känslig, eksem och acne hy. Kostar dessutom runt 15 kr på Ica, så jag slog till och testade. Fördelen är att man känner sig verkligen ren, men jag avskyr den där tvål-känslan man får. En stor nackdel är att den är i vanligt tvålformat, dvs en klump. Det känns bökigt och inte speciellt hygieniskt.
Dessutom torkar den ut min hy så denna kommer jag inte använda speciellt länge till.


När jag skrivit klart detta inlägg ska jag faktiskt beställa hem Gentle cleansing cream från Exuviance. Den funkar bäst på min hy!


Kommentarer
Postat av: Tippie

Hatar den där känsal av strävtvål man får av vissa tvåler! :S

Ha en toppen kväll!:)

2009-07-16 @ 19:17:44
URL: http://tippie.blogg.se/
Postat av: Ronny

Hej! Ramlade in här då jag surfade runt på Mer-Trafik.Trevligt. Känner inte igen att jag varit här tidigare.Fin och bra blogg du har.Jag hinner inte läsa så mycket just nu och får väl återkomma? Välkommen till en titt hos mig. Ha det bra.

2009-07-16 @ 19:27:04
URL: http://www.metrobloggen.se/krhnke
Postat av: ellen

hej hur gör du med den där länken till mer-trafik? jag fattar inte hur man får upp den där på menyn? ^^

2009-07-19 @ 15:37:41
URL: http://theellenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0