Ångest!

Hjärtat rusar och tankarna är så många att jag blir alldeles yr.
Detta är den värsta tiden på året för mig, även om solen faktiskt skiner idag.
Försöker att hålla tillbaka ångesten men det går inte alltid så bra.
Känns extra jobbigt för att det går ut över "jobbet".
Försöker tänka att jag faktiskt arbetstränar där, det är okey om jag inte kommer.
Meningen med det hela är att jag ska komma ut, samt att utreda hur mycket jag klarar av.
Men ändå slår det dåliga samvetet in, vill jue vara där.
Det är jue min dröm att få jobba kvar där sen.
Bara det gör att jag stressar upp mig och känner press på mig själv.
Att göra ett sånt jävla bra jobb som möjligt, att vara oumbärlig.
Vet att jag gör bra ifrån mig när jag är där och det är jag stolt över.
Men det är när jag inte klarar av att gå dit som ger mig dåligt samvete.
Det får mig att känna mig så svag.

Ska försöka att slappna av idag och pyssla om mig själv lite.
Desto med jag stressar upp mig, desto värre blir jue ångesten.
Ska köra ett litet blogg race nu så jag är sysselsatt, det hjälper en del det också.

Kommentarer
Postat av: Poppe

Ta det bara lugnt, Andas lugnt när du känner att det börjar bli jobbigt. Sätt dig ner ett tag och bara ta det lugnt. Andas djupa andetag.

2008-11-05 @ 11:57:57
URL: http://poppe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0