Första dagen praktikant.

Det var med förväntansfulla och pirriga steg jag gick till Djurkliniken imorse.
Var lite underligt att vara där utan sitt eget djur, det är då man är det i vanliga fall.
Gud, vet inte riktigt vart jag ska börja, fick faktiskt vara med om endel min första dag.
Det som var mest intressant och roligt var att vara med vetrinär T.
3 honkatter kastrerades och jag var med på alla 3, fick även hjälpa till att bränna lite.
Hon förklarade även vad hon gjorde under ingreppet och jag fick ställa frågor.
Jätte fascinerande!

Fick även hjälpa till vid en höftsledsröntgen på en hund, jag var den som tryckte på knappen så att bilden togs.
Var även med i mörker rummet för framkallning av plåtarna, blev instruerad och även testa lite själv.

Är riktigt nöjd med min första dag på "jobbet", tror jag kommer trivas väldigt bra och ser redan fram emot onsdag.



Kommentarer
Postat av: ann-britt

så roligt att det gick bra första dagen. det är kanske din framtid att jobba med djur på ett eller annat sätt. starta ett eget hunddagis kanske :=)

2008-09-16 @ 08:29:17
URL: http://sportarbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0