Mat kontrakt.

Ja det är precis lika töntigt som det låter.
Har fått i uppgift av min psykolog att göra ett mat kontrakt där jag lovar att berätta om jag fuskat med maten m.m.
Duktig som jag är har jag komponerat ihop ett, men jag känner mig som en 5-åring.
Men jag antar att det är för ett bra syfte, fast det känns iallafall jävla töntigt.
För hur ska hon veta att jag verkligen håller mig till kontraktet?
Nu menar jag inte att jag ska fuska med maten, men om jag gör det...vad är hennes konsekvenser?
Måste verkligen fråga henne det sen när vi har möte.

Hon ville även att jag skulle komma dit engång i veckan och väga mig! hell no.
Som tur är har jag både älsklingen och mamma bakom mig, som inte heller tycker att det är en bra idée.
Dessutom kan hon inte tvinga mig och skulle hon försöka så kommer hon få se mig förvandlas till en bitch deluxe.
Det är verkligen ingen överdrift, utan ren och skär sanning.
Tvång är det värsta jag vet och det frambringar mina sämsta och elakaste sidor.
Nee usch vill inte ens tänka på det, hemska minnen från sjukhus tiden bubblar fram och det förstör hela min dag.
Nu kan jag inte sitta här längre, även om det är mysigt då Lennox ligger med huvudet i mitt knä.
Disk och undanplockning står på schemat.

Kommentarer
Postat av: Josefin

fin blogg=)





disk och undanplockning låter ju JÄTTEkul.. ;)

2008-09-02 @ 16:20:06
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Annika

Matkontrakt låter lite småkonstigt, men kanske är bra... Tror inte heller på att tvinga någon att göra något de inte vill. Man måste nog ha viljan själv för att det ska bli bra! Hoppas det ordnar sig med psykologen. kraaaam!

2008-09-02 @ 19:12:10
URL: http://annikafredby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0