Som fisken i vattnet.

Har gjort sista dagen på "jobbet" för den här veckan och jag känner redan hur jag växer som människa.
Trivs som fisken i vattnet och känner mig att detta är verkligen något för mig, att jag hittat den rätta vägen.
Dom två senaste dagarna har det varit fullt upp med kastreringar, bara imorse var det 4 honkatts kasteringar på raken.
Assisterade allihopa och såg till att Magnus hade alla redskap, plockade undan, hämtade saker m.m.
Sen klippte jag även en katt som hade tovor på magen. Ägaren till katten var super mysig och jag fick till och med en kram när vi var klara. Men det som värmde mest var att hon sa att jag kommer passa jätte bra att jobba med djur.
Det gjorde verkligen hela min dag.

Var även med vid en hanhunds kastrering, det var intressant då Lennox ska kasteras om ett tag.
Kommer nog ske om någon månad och jag kommer att vara med under ingreppet.

Igår när vi städade ur kadaver frysen berättade Linda att många som kommer dit har en
 förskönad bild av arbetet. Och blir jätte förvånade att det inte är så mycket kelande och att man får se mindre trevliga saker. Att folk både spyr och svimmar under operationer och annat.
Sen är det ett jobb som kan ta mycket på psyket, klart att det inte är lätt att se ett djur lida t.ex.
Men man måste tänka på att det är ett sjukhus för djur, dit dom kommer för att bli bättre.

Hursom helst så trivs jag och har känt mig så lycklig dom dagarna jag varit där den här veckan.
Jag har äntligen hittat det jag vill syssla med och det är stort!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad kul för dig vännen! Tror verkligen också det passar dig så himla bra! Kraaam

2008-09-18 @ 21:33:06
URL: http://annikafredby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0