Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Vänner, bekanta, släkt, arbetskamrater eller totala främlingar. Man slutar aldrig att förundras över hur människor beter sig. Förstår inte riktigt grejen med att försöka trycka ner eller sprida rykten om andra. Tror helt enkelt att det i grund och botten handlar om svartsjuka och låg självkänsla. För är man trygg i sig själv så behöver man inte trycka ner sina medmänniskor. Det är i allafall min åsikt och jag tror verkligen att det stämmer i många fall.
Nu ska jag inte sitta här och säga att jag aldrig dömt en människa för t.ex dens utseende, för det har jag.
Men jag ger alltid människor en chans, för första intrycket är inte allt, långt ifrån.
 Har själv blivit dömt för mitt utseende, stora silikonbröst har en tendens att sticka i ögonen på vissa människor, speciellt när man även har platinablont hår. Man blir direkt placerad i bimbo-facket innan man ens hunnit öppna käften.
Å andra sidan har jag alltid gillat att motbevisa folk att jag inte är en korkad bimbo. Utan en helt vanlig trevlig och snäll tjej. Nu har jag visserligen sumpat det blonda håret och märker inte av bimbo kommentarerna längre.
Sen är jag inte tjejen som bryr mig vad folk tycker om mig, speciellt om det är personer som inte känner mig.
Jag vet vem jag är och det gör min man, familj och vänner också. Det är faktiskt det som räknas!
Har varit med om mycket och jag är stark idag, väldigt stark. Vet också att den enda som kan knäcka mig är mig själv. Alla andra kan jue försöka men jag lovar er att ni inte kommer att lyckas.

Därimot tycker jag synd om dessa människor som dömmer och snackar skit. Ni måste ha ett himla tråkigt och innehållslöst liv. Lägg energin på att utveckla er själva istället, stärk erat självförtroende och självkänsla.
Livet är kort och varför ska man då försöka trycka ner andra för att kunna känna sig stark. Det är patetiskt.
Njut av livet, var en bra vän, dotter, son, syskon och partner. För i slutändan är det det som räknas.

Detta är ett ämne som ständigt kommer upp och jag ville bara dela med mig lite av mina åsikter.


Kommentarer
Postat av: NozzY

Spelar ingen roll, är snäll och omtänksam och hjälpsam mot ALLA !, även sådana som jag knappt känner.

Men blir lurad och illa behandlad tillbaka.. Men inte slutar jag för det , att vara snäll och allt det där..

Bra skrivet.. man ska ta hand om Människor, gamla som unga, vänner som släkt.. spelar ingen roll !



Ha en trevlig kväll !



/noz

2009-07-16 @ 18:31:08
URL: http://nozzy.ath.cx/wordpress/
Postat av: Sara

Superbra inlägg gumman. Hemskt att sånna människor finns :((

2009-07-16 @ 18:55:10
URL: http://candis.se
Postat av: Catta

Helt rätt tjejen!

2009-07-18 @ 11:54:35
Postat av: Emilie

Det är sant, varför snacka så mycket om andra... Vi ser alla olika ut och vi ÄR alla olika. Folk bildar sig så lätt en uppfattning baserat på hur man ser ut, medan de samtidigt säger att insidan räknas. MAN KAN HA flera personligheter. Livet är inte svart eller vitt. Klart man kan ha hårdrockströja och älska ballett. va ett modeoffer men samtidigt djuraktivist. Röka men nykterist. Blond/storbröstad och smart! Jag känner många som inte är som "de ser ut att vara". Speciellt då en som man kanske har mest fördomar om: fjortisar. Min syster har en kompis som ser ut som en. femtioelva lager brunkräm, det stora håret, extremt vita läpparna etc. men hon är världens gulligaste och man ser tendenser av smarthet under det bruna bruna bruna lagret i ansiktet. Man ska kunna gå som man vill och vara som man vill.



Och som du säger, människor med dålig självkänsla HAR inget behov av att klanka ner på andra. Kan ibland läcka ur mig när folk är på en, tillexempel om att jag är kort (1.56 cm och snart 19 år) "hur är det med självkänslan?"Jag är kort, so what, vad vill de att jag ska göra??



I alla fall, bra inlägg :)

2009-07-23 @ 10:53:09
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Frida Persson

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Jag kommer alltid älska dej. Även om du inte hör min röst eller om jag inte skriver.

Oavsett om du är blond eller brunett. Om du har stora eller små bröst. För mej är du samma människa oavsett.

Ta hand om dej min vän. All min kärlek. <3

2009-12-10 @ 14:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0