Inte billigt att gå till tandläkaren.

I fredags var det älsklingens tur att sitta i tandläkarstolen.
Han hade tagit två stesolid innan vi kom dit, då han har tandläkarskräck.
Tyvärr tog inte dom satans pillerna så det blev bara en undersökning denna gången.
Därimot kickade dom in när vi var inne på Ica, typiskt.
Antar att det var för att han slappnade av i kroppen. Vet av egen erfarenhet att stesolid inte alltid tar om man är spänd eller har för hög ångest.
Tills nästa gång ska älsklingen ta en högre dos, samt få skjuts dit så han (vi) slipper gå dit.
Nu undrar ni säkert hur det gick?

Precis som vi förstått innan så skulle en tand behöva rotfyllas.
Förutom den tanden fanns det ytterligare 6 hål.
En tand ska dras ut och dom andra ska lagas.
Eventuellt kommer det bli en till som behöver rotfyllas.
Lite tandsten behöver också skrapas bort, men förutom allt detta så såg det bra ut.
Notan för detta kalaset är inte att leka med, ca 8000 kr kommer det kosta!
Det är galet mycket pengar. Thank god att vi har sparade pengar.

Jag kommer att följa med älsklingen varje gång han ska dit, även om jag inte är med på rummet så vet han att jag finns där om det är något. Han finns alltid där och hjälper mig med mina rädslor, så självklart måste jag finnas där för honom.


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch jag vet hur det är.. Har han privattandläkare?? Skulle också behöva nåt lugnanade men det verkar inte tandis veta.. Jag har med mig min sambo in så han får hålla mig i handen.. Dock ligger jag där och grinar som en tok ändå.. =( Nää tandläkaren är inte trevlig

2009-05-20 @ 09:21:50
URL: http://annishanule.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0